Iš kur atsiranda ledas? Bandant išsiaiškinti šią paslaptį, grupės „Perliukai“ mokytoja Modesta pasiūlė vaikams patiems užsišaldyti įvairių formų, spalvų ir turinio ledukų. Mažieji tyrinėtojai kibo į darbą: pipetėmis samstė vandenį, pylė jį į įvairios talpos indelius, dažė, papildė juos gamtine ir kt. medžiaga. Tada aiškinosi, kokios temperatūros reikia, kad vanduo užšaltų. Sušaldytus ledukus vaikai susidėjo ant grupės palangės ir ėmė stebėti, kaip jie tirpsta. Pastebėjo, kad ilgiausiai neištirpo tie ledukai, kurie buvo su visokiais priedais (ypač su siūlais). Gryno ledo luiteliais vaikai piešė ant iš anksto akvarele nutapytų linijų popieriaus lapuose ir pastebėjo, kaip tirpstantis ledas keičia piešinį. Išvada – reikia šiek tiek palaukti, kol ledas pradeda tirpti ir tada jis ima veikti dažus. Daug džiaugsmo vaikams suteikė žaidimai su sniegu lauke. Visi mokėsi suspausti sniegą į gniūžtes, ridenti sniego kamuolius, iš kurių vėliau pastatė net 8 besmegenius. Juos papuošė lauke rasta gamtine medžiaga (šakelių plaukais, lapų akimis ir pan.). Vaikai pastebėjo, kad sniegą jie rideno kaip kilimą, palikdami pliką žolę. Tokie kasdieniai atradimai vaikus labai praturtina…
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Modesta Abaravičiutė