Menu Close

Draugo diena Palangos lopšelyje-darželyje „Žilvinas”

          Lapkričio 29 d. Palangos lopšelyje-darželyje „Žilvinas“ vyko akcija „Gerą draugą aš turiu…“, skirta Tarptautinei draugo dienai pažymėti. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupėse vaikai žiūrėjo animacinius filmukus apie draugystę, kalbėjosi bei diskutavo apie tai, kas yra draugystė, ką galima vadinti draugu, kodėl norisi žaisti su vienu ar kitu vaiku. Taip pat piešė atvirutes draugui, sakė komplimentus ir linkėjimus vienas kitam, žaidė susiklausymo reikalingus žaidimus, atliko įvairius eksperimentus. Diena buvo kupina malonių įspūdžių bei šypsenų.
          Mažiausieji grupės „Perliukai“ (2-3 m.) vaikai kartu su mokytoja M. Abaravičiute padainavo dainelę „Jei smagu draugų būrely…“, imituodami ją judesiais. Bandė įvardinti patinkantį draugą. Sustoję po du, pažaidė savo mėgiamą lietuvių liaudies žaidinimą „Kyko, kyko, katė pelę tyko“ ir padovanojo vienas kitam po smagią šypseną ir plojimus.
          Grupės „Drebulėlės“ (3-4 m.) vaikai ir jų mokytoja R. Valančauskienė aptarė, ką reiškia būti draugu – tai ir žaisti kartu, ir dalintis žaislais, paguosti kitą, kai to reikia. Tada visi smagiai pašoko ratelius: „Eikš ir tu“ bei „Jei smagu draugų būrely…“. Vėliau vaikai apsipiešė savo delniukus ir ant jų štampavo pirštukais. Papuoštus popierinius delniukus vaikai suklijavo ant geltono skritulio, padarydami „Draugystės saulutę“, kuri savo spinduliais šildys visus taip, kaip ir šalia esantis draugas šildo širdelę. Galiausiai, vaikai stebėjo eksperimentą „Vaivorykštė“, kurio metu skirtingos spalvos susilieja į vieną, derėdamos viena prie kitos.
          Ikimokyklinio amžiaus grupės „Eglaitės“ (3-4 m.) ugdytiniai kartu su mokytoja L. Miežetiene gamino draugystės apyrankes ir dovanojo jas draugams, pasakydami po gražų žodį ar komplimentą. Vėliau pažaidė draugystės ratelius: „Graži mūsų šeimynėlė” ir „Mes visi sustoję”.
          Specialiosios mišraus amžiaus grupės „Gintarėliai” vaikai kartu su mokytoja S. Kavaliauskaite žaidė su spalvotais kamuoliukais: nešė juos ant spalvoto parašiuto, barstė ir rinko. Tai jiems suteikė daug teigiamų emocijų. Vėliau mokėsi draugiškai, išlaukdami savo eilės, veikti bendroje meninėje veikloje, žaisdami įvairiausiomis meninėmis priemonėmis. Taip pat iš didelių kaladžių statė „Draugystės namą”, kuriame mokėsi draugiškai žaisti.
          Ikimokyklinio amžiaus grupės „Kriauklytės” (4-5 m.) ugdytiniai gamino sveikinimo atvirutes, kurias dovanojo savo draugams, išsakė savo mintis apie draugą, svarstė, kodėl smagu būti kartu, draugauti:
          „Man patinka žaisti su Ugne, ji gera ir niekada nepyksta.” (Ema)
          „Aš myliu Ugnę todėl, kad ji su manimi žaidžia ir yra gera.” (Smiltė)
         „O man patinka Goda. Nežinau kodėl, bet mes žaidžiame kartu.” (Rūta)
         „Patinka Smiltė, ji draugauja su manim, mes žaidžiame žaidimus.” (Ugnė)
          „Gerą draugę aš turiu ir man labai smagu su ja. Kartais supykstu, bet vistiek žaidžiu su ja.” (Ema apie Godą)
         (Mintis užrašė mokytoja B. Šeputienė)
          Grupės „Ąžuoliukai” (5-6 m.) ugdytiniai kartu su mokytoja J. Žiubriene, pažaidę žaidimą „Graži mūsų šeimynėlė“, susėdo ratu, iš dėžutės traukė po draugystės apyrankę ir užsegė ją šalia sėdinčiam draugui, kartu pasakydami po komplimentą. Vaikai pasakojo apie savo geriausius draugus, jų daromas staigmenas. Žaisdami šį žaidimą, vaikai patyrė daug džiugių emocijų. Vėliau visi kartu vaišinosi Danuko mamos iškeptu vaflių tortuku.
          Ikimokyklinio amžiaus grupės „Žuvytės“ (5-6 m.) ugdytiniai „Ryto rato“ metu kalbėjosi apie draugystę, sakė šalia sėdinčiam draugui komplimentą, aptarė, kaip reikia draugauti („kartu žaisti“, „kartu statyti, konstruoti“). Vėliau porose su šalia esančiu draugu atliko eksperimentą „Baliono raketa“, kurio metu suprato, kad darniai dirbti dviese nėra lengva, nes reikia tartis tarpusavyje, derinti veiksmus. Atlikę eksperimentą, vaikai piešė atvirutes draugui, kuriose vaizdavo balionus (eksperimento įspūdžiai).
          Priešmokyklinio amžiaus grupės „Uosiukai“ (6-7 m.) ugdytiniai kartu su mokytoja S. Bogužiene šios dienos rytą pradėjo dovanodami vienas kitam po plačią šypseną ir gerą žodį. Lopšelio-darželio laboratorijoje jie atliko eksperimentą „Pykčio maišelis“, po kurio nusprendė, kad geriau su draugais nesipykti. Grupėje atlikę bandymą „Pasislėpusios raidės“, įsitikino, kad draugystė yra graži ir įvairiaspalvė. O kad draugystė visada žydėtų ir džiugintų, iš delniukų atspaudų suklijavo „Draugystės žiedą“.
          Priešmokyklinio ugdymo grupės „Berželiai“ (6-7 m.) vaikai kartu su mokytoja I. Sarapiniene Draugo dieną paminėjo diskusijomis apie draugystę: „Kaip susirasti draugą?“, „Kaip būti geru draugu?“, žiūrėjo animacinį filmą „Tiltas“ ir „Minčių šuore“ dalinosi pamąstymais, kaip filmo personažai galėjo taikiai išspręsti kilusį nesusipratimą ir draugiškai pereiti tiltą, nenukrisdami į bedugnę. Kiekvienas vaikas piešė draugą bei save, juos pristatė visai grupei. Iš visų piešinių sukūrė „Draugystės juostą“. Draugystės temą gr. „Berželiai“ ugdytiniams plėtoti padėjo ir iškritęs pirmas sniegas, iš kurio vaikai lauke draugiškai lipdė senius besmegenius.
          Vaikų mintys apie draugystę ir draugą:
         „Geras draugas visada su manimi draugauja. Papyksta, papyksta ir vėl linksmas. Smagu man su Kajumi draugauti. Mes daug kalbamės ir juokiamės.“ (Einoras)
         „Aš labai noriu draugauti, bet man ne visada išeina. Patinka Gabija. Su ja smagu. Ji daug žino. Ir aš norėčiau su Gabija dainuoti. Ir, tikiuosi, kad ateis laikas ir mes būsime tikros draugės.“ (Smiltė)
         „Aš turiu draugą Mantvydą. Kartu tariamės, kaip žaisti. Man patinka žaisti su visomis mergaitėmis, tai išeina, kad aš turiu daug draugų.“ (Mila)
        „Mano draugas – Domantas. Mes kartu einame į futbolą. Aš labai saugau savo draugystę. Tik supyksti – ir nebėra draugo.“ (Rytis)
        „Man smagu žaisti ir draugauti su Paulina ir Smilte. Kai susipykstame, taip negera pasidaro, kad širdis šaukia. Dabar visada pagalvoju, kad aš būsiu gera draugė ir tada su manimi draugaus mano draugės.“ (Gabija)
Vaiko gerovės komisijos narė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja Modesta Abaravičiutė
                      

 

Skip to content