Menu Close

„Kaip sukonstruoti pasaką?“

Minint Lietuvių kalbos dienas, Palangos lopšelio-darželio „Žilvinas“ vaikams teko įveikti neįprastą iššūkį – išklausyti jiems skaitomas pasakas ir jas vizualizuoti konstruojant įvairiomis pasirinktomis priemonėmis.
Grupės „Ąžuoliukai“ mažieji pasirinko kūrinį iš T. Wulfo knygos „Miško pasakos“. Joje miško gyvūnėliai rengė konkursą, kaip geriau panaudoti išaižytas žirnių ankštis. Išklausę vaikai nutarė  statyti pontoninį tiltą. Apžiūrėję, kaip atrodo įvairūs tiltai, nusprendė jį statyti ant polių. Išsikėlė užduotį, kad tiltai turi atlaikyti mašinas ir žmones. Statant kilo nemažai problemų, bet jas išsprendus pavyko grupelėmis pastatyti net tris tiltus. Vėliau vaikams taip patiko žaisti, kad ilgai dar negalėjo atsitraukti. 
Grupėje „Berželiai“ vaikai klausė pasakos „Bjaurusis ančiukas“. Kilo idėja – sukurti paukštelio lizdą. Mokytojai pasiūlius priemones, vaikai plėšė popierių, mirkė jį vandenyje, po to pylė klijus ir iš gautos masės formavo lizdelius bei puošė juos gamtine medžiaga.
Priešmokyklinėje grupėje „Drebulėlės“ vaikai pasirinko anglų autorės Julia Donaldson pasaką „Grufas“. Išklausę ir aptarę, kūrė popierinių lėlių teatrą. Projektui naudojo panaudotas kartonines dėžes, popierių, medinius pagaliukus. Visi vaikai buvo įtraukti į bendrą grupės kūrybinį procesą – vieni rinkosi, piešė, kirpo ir klijavo pasakos veikėjus, kiti mažomis kelių vaikų grupelėmis įsitraukė į dėžės dekoravimo procesą, piešė teatrui miško foną, miško paklodę. Veiklos buvo paskirstytos atsižvelgiant į vaikų norus ir poreikius. Visi kūrybiniam darbui buvo nusiteikę entuziastingai, jautėsi komandinio darbo dvasia. Sekančioje pasakos tyrinėjimo dalyje vaikai buvo pakviesti įveikti inžinerinį iššūkį, kuriant pasakos veikėjams namelius.  Pasiskirstę grupelėmis (pagal pirmą žodžio raidę), vaikai konstravo lapės olą, medį pelėdai, gyvatei rąstus, Grufui sostą. Veikla skatino vaikus tartis, kartu rasti sprendimo būdus, patyrinėti pasaką panaudojant matematinius ir kūrybinius sugebėjimus. 
Priešmokyklinės grupės „Eglaitės“ vaikai vizualizavo lietuvių liaudies pasaką „Eglė – žalčio pati“. Konstravimui vaikai patys rinkosi priemones, kūrė pasirinktas vizualizacijas ir jas vėliau panaudojo žaidimuose.
Grupės „Bangelės“ vaikai sumąstė vizualizuoti pasaką „Pagrandukas“. Mokytoja sumodeliavo situaciją, paskatinusią vaikus konstruoti pagrindinį pasakos veikėją. Į veiklą įsitraukė net ir patys nedrąsiausi vaikai, nes konstruojant kilo daug smagių emocijų, pozityvios nuotaikos. Komandinės užduotys kėlė audringų diskusijų, tačiau bendras rezultatas nudžiugino ir motyvavo kitoms inžinerinėms veikloms.
Grupės „Perliukai“ vaikai konstravo pasaką „Auksinė žuvelė“. Panaudodami kaladėles, konstruktorius, laikraštį, dantų krapštukus ir plastiliną, sukonstravo bakūžę, namą, pilį ir net pačią žuvelę. O kiek daug diskusijų kilo svarstant, kodėl auksinė žuvelė paliko senelę prie suskilusios geldos.
Organizuodami inžinerines veiklas dar kartą įsitikinome, kad jos labai naudingos įvairių vaiko galių plėtojimui. Vaikams patinka neįprasti iššūkiai, kai mokytojai tarsi neriboja jų kūrybinių sumanymų, tačiau išradingai ir tikslingai modeliuoja ugdymosi situacijas.
 
Skip to content